انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

در این مقاله، نکات ظریفی را بررسی خواهیم کرد تا در انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست به شما کمک کنیم، همراه ما باشید.

رژلب یکی از لوازم آرایشی است که در گریم و میکاپ نقش مهمی دارد. اما باید به یاد داشت که خرید و استفاده از این وسیله آرایشی کار آسانی نیست. جدا از کیفیت و تأثیری که ممکن است بر روی بدن داشته باشد، انتخاب رژلب مناسب یک چالش است.

پیشنهاد مطالعه :  نحوه انتخاب بهترین آرایش عروس: راهنمایی کامل برای به دست آوردن ظاهری خیره کننده

افزودن رنگ به لب‌ها می‌تواند تفاوت چشمگیری در ویژگی‌های صورت شما به وجود آورد؛ بنابراین انتخاب رنگ مناسب می‌تواند آرایش صورت شما را تکمیل کند و برعکس، استفاده از رژلبی که با رنگ پوست و موهای شما هماهنگ نیست می‌تواند زحمتی که برای آرایش کل صورتتان کشیده‌اید را بی‌هدف کند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب رژلب برای آرایش شما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست
انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

چه رژ لبی برای شما مناسب است؟

یک نکته مهم که در زمینه، انتخاب رنگ رژ لب است. فرقی نمی‌کند آیا شما رژ لب خود را در فروشگاه حضوری انتخاب می‌کنید یا آنلاین، در هر صورت شما با تنوع زیادی از رنگ‌های رژ لب مواجه می‌شوید که این امر ممکن است انتخاب را برایتان دشوار کند. با این حال، با یادگیری چند ترفند ساده و کاربردی، به راحتی می‌توانید این مشکل را حل کرده و در کمترین زمان ممکن رژ لب مورد نظرتان را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 روش برای پاک کردن آرایش صورت عروس

در گذشته، رنگ‌های رژ لب به تناژهای محدودی از قرمز و قهوه‌ای محدود می‌شد و گزینه‌های مناسب برای انتخاب به اندازه کافی وجود نداشت. اما با پیشرفت‌های اخیر در صنعت آرایش، طیف رنگی رژ لب‌ها به چیزی بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر تبدیل شده است. این امر اگرچه مزایای زیادی دارد، گاهاً انتخاب را برای ما دشوار می‌کند.

برای انتخاب بهترین رنگ رژ لب، نیازی نیست که دور و بر بگردید. کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و با ویژگی‌های خود آشنا شوید. بله، درست شنیده‌اید! تعیین رنگ مناسب رژ لب تا حد زیادی به ویژگی‌های فردی شما، مانند رنگ پوست و موها، بستگی دارد.

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست
انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

 

به ما در اینستاگرام رضوانه بیوتی بپیوندید تا از جدیدترین مطالب ما باخبر شوید!

 

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست: تعیین تن پوست

1. پوست فوق العاده روشن : این نوع پوست بسیار روشن و شفاف است و به سرعت به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد. گاهاً در معرض تاول و آفتاب‌سوختگی قرار می‌گیرد.

2. پوست روشن: پوست روشن هم واکنش خوبی در برابر نور خورشید دارد و ممکن است کمی قرمز شود، اما معمولاً به آفتاب‌سوختگی شدید یا تاول منجر نمی‌شود.

3. پوست متوسط: این نوع پوست در مقابل نور خورشید برنزه می‌شود. در این پوست، علائم قرمزی یا آفتاب‌سوختگی شدید نمایان نمی‌شوند.

4. پوست برنزه یا زیتونی: افراد با این نوع پوست تقریباً واکنش خاصی به نور خورشید ندارند. رنگ پوست در تابستان و زمستان به ثابت می‌ماند.

5. پوست تیره: افراد با پوست تیره تغییر خاصی در مقابل نور خورشید نمی‌بینند. این نوع پوست کاملاً مشخص است و معمولاً موهای تیره دارند.

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست
انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

 انتخاب رنگ رژ لب مناسب برای رنگ پوست

با شناخت روش‌های تشخیص رنگ پوست خود، حالا بهتر است که طبق نظر کارشناسان زیبایی، رنگ رژ لب خود را انتخاب کنید. حرفه‌ای‌های آرایش و کارشناسان میکاپ و زیبایی نکات زیر را توصیه می‌کنند:

 

– اگر پوست شما خیلی روشن است، رنگ‌های صورتی روشن، مرجانی، هلویی، گلی و بژ برای شما مناسب خواهد بود. اگرچه برای پوست خیلی روشن و سرد، می‌توانید کمی به سمت رنگ‌های قهوه‌ای متمایل شوید و برای پوست‌های گرم، رنگ‌های صورتی ملایم و هلویی را در اولویت قرار دهید.

– اگر پوست شما معمولی است، می‌توانید از رنگ‌های قرمز رزی، بنفش و تمشکی استفاده کنید. برای پوست معمولی و سرد، رژ لب‌های صورتی یا قرمز زغال اخته‌ای مناسب خواهد بود و برای پوست‌های گرم، رنگ‌های مسی یا قهوه‌ای پیشنهاد می‌شود.

– اگر پوست شما برنزه است، بهتر است از رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش خودداری کنید و به دنبال رنگ‌های با طیف نارنجی بگردید. البته رنگ‌های مرجانی یا صورتی پررنگ نیز گزینه‌های مناسبی می‌توانند باشند.

– اگر پوست شما تیره است، می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای گردویی و کاراملی استفاده کنید و از رنگ‌های بنفش آلویی یا شرابی برای تنوع استفاده نمایید. افراد با پوست سرد ممکن است به دنبال رنگ‌های قرمز یاقوتی و شرابی باشند و اگر رنگ پوستتان به گرمی متمایل است، رنگ‌های مسی یا قهوه‌ای را تجربه کنید.

انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست
انتخاب رژ لب براساس رنگ پوست

نکات مهم در انتخاب رژ لب مناسب

1. قبل از خرید، حتماً رنگ رژ لب را روی پوست دست خود امتحان کنید. باید به‌یاد داشته باشید که این روش همیشه ممکن است کاملاً مفید نباشد، به ویژه برای افرادی که رنگ پوست دستشون با رنگ صورتشون متفاوت است.

2. اگر رژ لب شما حاوی ویتامین E است، می‌توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده هم استفاده کنید. در صورتی که این عنصر در رژ لبتان وجود نداشته باشد، قبل از استفاده، بهتر است از کرم‌های حاوی ویتامین E استفاده نمایید.

3. اگر می‌خواهید لب‌های خود را به شکل پر و گرد و چرب تر نشان دهید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل در مورد میکرونیدلینگ صورت

 

4. برای افزایش ماندگاری رژ لب بر روی لب‌ها، ابتدا یک لایه از رژ را بر روی لب‌های خود بزنید و سپس یک دستمال کاغذی را بین لب‌ها قرار داده و آن‌ها را بر روی هم فشار دهید تا چربی اضافی رژ جذب شود. در ادامه یک لایه دیگر را بر روی لب‌ها بکشید.

5. برای افرادی با سن بالا، رنگ‌های مات ممکن است جلوه خوبی نداشته باشند. بنابراین اگر از این نوع رژ‌ها استفاده می‌کنید، حتماً از برق لب برای افزایش روشنایی استفاده کنید.

6. خط لب و برق لب می‌توانند دو گزینه مناسب برای برجسته‌تر نشان دادن لب باشند. سعی کنید تا هنگام خرید رژ لب، خط لبی را تهیه کنید که رنگ آن یک درجه تیره‌تر از رنگ رژ باشد.

 

شما نیز در صورت تمایل جهت مشاوره رایگان جهت استفاده از خدمات میکاپ می توانید با  ما در مجموعه تخصصی عروس سرای رضوانه بیوتی ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *